^ Góra strony
Biuletyn Informacji Publicznej  
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 

Zaloguj

Projekty KSOW

„Nowoczesne metody marketingowe – innowacyjnym sposobem na zwiększenie konkurencyjności produktów rolnych” - Relacja

loga sir bez

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w obszary wiejskie”
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej
„Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
– Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

W dniu 28 czerwca 2019 roku odbyła się w Śląskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Częstochowie konferencja pn. „Nowoczesne metody marketingowe – innowacyjnym sposobem na zwiększenie konkurencyjności produktów rolnych” zorganizowana w ramach Planu Operacyjnego KSOW 2018-2019 w zakresie Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich. Operacja była współfinansowana w ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Konferencja, cieszyła się zainteresowaniem rolników i doradców z terenu działania ŚODR Częstochowa, a jej celem było upowszechnianie wiedzy nt. nowoczesnych metod marketingowych, które pozwolą na zwiększenie konkurencyjności produktów rolnych na rynku. Marketing to działania rynkowe podejmowane w celu jak najkorzystniejszego sprzedawania wyrobów i usług, które wpływają i kształtują rynek żywności. Jest również jednym z istotnych elementów składających się na sukcesy ekonomiczne gospodarstwa rolnego. Kluczowym elementem marketingu jest promocja, ponieważ dzięki niej producenci mogą informować potencjalnych nabywców o produkowanych towarach i zachęcać ich do zakupu. Rolnicy niejednokrotnie mają duży problem ze skutecznym wejściem na rynek i odpowiednią promocją produktów rolnych. Uczestnictwo w konferencji pozwoliło zapoznać się z nowoczesnymi metodami marketingowymi, które pozwolą na efektywne zwiększanie konkurencyjności produktów i usług oferowanych przez rolników.
Konferencję otworzył Pan Marek Dziubek Dyrektor ŚODR w Częstochowie, a następnie zaproszeni wykładowcy przedstawili prezentację.
1. Dr hab. inż. Wojciech Pizło, prof. SGGW –„ Czym jest produkt z punktu widzenia innowacyjnego marketingu?”
W swoim wystąpieniu Pan Profesor zdefiniował pojęcie produktu, który jest wszystkim, co może być oferowane dla zaspokojenia pragnienia lub potrzeby, w tym dobrem fizycznym (towarem), usługą, doznaniem, wydarzeniem, osobą, miejscem, nieruchomością, organizacją, informacją i ideą. Poruszył zagadnienia rozwoju dzisiejszego marketingu, przedstawił koncepcję jego rozwoju, innowacyjnych sposobów reklamy oraz tworzenie marki.
2. Mgr Mirosława Tereszczuk, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – Państwowy Instytut Badawczy – „Działalność promocyjna jako czynnik konkurencyjności polskich producentów żywności - innowacyjne instrumenty promocji produktów rolno-spożywczych”
Pani Magister szeroko poruszyła temat promocji produktów na rynku rolno-spożywczym, przedstawiając mechanizmy wsparcia w ramach PROW 2014-2020. Położyła nacisk na omówienie kampanii promocyjnych np. „ Poznaj dobrą żywność” oraz innowacyjne formy promocji produktów rolno-spożywczych.
3. Ireneusz Drozdowski – broker innowacji na poziomie krajowym, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.
Pan Ireneusz Drozdowski przedstawił założenia działania „Współpraca” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz wyjaśnił zasady tworzenia i funkcjonowania Grup Operacyjnych EPI, zrzeszających rolników, jednostki naukowe, przedsiębiorców, posiadaczy lasów, podmioty doradcze. Działanie to ma na celu przyczynić się do poprawy dochodowości gospodarstw rolnych, zwiększenia innowacyjnych rozwiązań w polskim rolnictwie, produkcji żywności i na obszarach wiejskich, a rezultaty poszczególnych projektów powinny służyć szerokiej grupie odbiorców, a nie pojedynczym podmiotom.
Realizacja konferencji spełniła cele Sieci na Rzecz Innowacji w Rolnictwie;
1. została utworzona sieć kontaktów pomiędzy rolnikami, ośrodkiem doradztwa i naukowcami
2. ułatwiono wymianę wiedzy fachowej oraz dobrych praktyk w zakresie innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
3. udzielono informacji o tworzeniu grup operacyjnych na rzecz innowacji, opracowywaniu projektów przez grupy operacyjne i partnerstwa na rzecz innowacji
Działania marketingowe na rynku produktów rolno-spożywczych są niezbędne, a sięgając po innowacyjne narzędzia promocji, korzystając niejednokrotnie ze wsparcia w postaci programów pomocowych PROW 2014-2020 m.in. z działania „Współpraca” można stworzyć produkt lub markę rozpoznawalną nie tylko na rynku lokalnym, europejskim a nawet światowym.DSC00005DSC00007DSC00008DSC00012DSC00046DSC00036DSC00029

 

 

 

This site uses encryption for transmitting your passwords. ratmilwebsolutions.com