^ Góra strony
Biuletyn Informacji Publicznej  
Zaloguj

Wpisz Imię, Nazwisko i hasło

Użytkownik
hasło

Kalendarz szkoleń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
4
5
11
12
18
19
26
29

Newsletter

Galeria

baner galeria  

Pszczelarska impreza promocyjno-wystawiennicza oraz edukacyjna

Konkursy, pszczelarskie prelekcje edukacyjne, degustacje miodów

w2Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Będzinie oraz Stowarzyszenie Pszczelarzy w Dąbrowie Górniczej w Parku Hallera w Dąbrowie Górniczej zorganizowali w ramach obchodów Święta Plonów - dąbrowskich dożynek plenerową imprezą promocyjno-wystawienniczą oraz edukacyjną -Konkurs Wiedzy Pszczelarskiej „Miody kupujesz pszczoły ratujesz”.

w1

Jest to hasło ogólnopolskiej kampanii organizowanej przez Wydawnictwo „Pasieka” oraz Polski Związek Pszczelarski wspierającej polskie pszczelarstwo. Do akcji przyłączyli się również dąbrowscy pszczelarze oraz doradcy ŚODR zaangażowani w sprawy pszczelarstwa i wiele innych osób przejętych spadkiem populacji pszczół miodnych.

w3

Wysoka jakość miodu wciąż rozumiana jest dość jednostronnie, gdyż uwzględnia przede wszystkim jego wartość odżywczą. Nie można się temu dziwić, gdyż miód od dawna jest uznanym, wartościowym składnikiem i elementem naszej diety. Z biegiem lat pojawiały się jednak nowe sposoby poprawy jakości produkcji polegające na lepszej pracy hodowlanej i lepszej profilaktyce chorób. Stosowane profilaktycznie i leczniczo środki nie są jednak obojętne dla zdrowia konsumenta. Zawarte w miodzie ich pozostałości niszczą jego wspaniałe działanie, a po przekroczeniu pewnych stężeń mogą być szkodliwe.

w4

Dlatego tak ważna jest edukacja, którą prowadzi ŚODR w Częstochowie oraz Stowarzyszenie Pszczelarzy. Dzięki opiece pszczelarzy większa liczba pszczół może przetrwać w obecnym środowisku. Pszczelarze utrzymują swoje pasieki głównie ze sprzedaży miodu. Tak więc kupując miód, w sprzedaży bezpośredniej od pszczelarza pośrednio ratujesz pszczoły, robiąc nasadzenia drzew, krzewów i roślin miododajnych, również przyczyniasz się do ograniczenia masowych upadków pszczół spowodowanych brakiem pożytków pszczelich.

w5

Misja promocyjna akcji skupia się wokół dotarcia do świadomości, konsumentów- ponieważ: 84% żywności uzależnione jest od zapylania, w 1 ulu może mieszkać nawet 80 tys. pszczół, pszczoły pracują przy zapylaniu przez cały sezon, od pierwszych dni wiosny dopóki nie nadejdzie zima. W Polsce większość pasiek prowadzona jest hobbystycznie (na 57550 pszczelarzy tylko 330 prowadzi pasieki zawodowe),dlatego musimy ich wspierać merytorycznie i dydaktycznie, dodatkowo kupując miód otrzymujemy naturalny produkt proekologiczny, wysokiej jakości o niepowtarzalnych właściwościach zdrowotnych. Stąd też zrodziła się idea zorganizowania , przez nas, konkursu jako formy przekazu.

w6

Dzięki konkursowi, prowadzonej akcji dydaktyczno-promocyjnej oraz degustacji podczas imprezy plenerowej, jej uczestnicy nauczyli się jak zachowywać się w kontakcie z pszczołą, poznali nawyki pszczół, akcesoria pasieczne, jak zbudowany jest przykładowy ul i jak przebiega w nim praca oraz hierarchia w rodzinach, również podnieśli swoją wiedzę i świadomość konsumencką o polskich miodach.

w7

W trakcie konkursu i prelekcji dydaktycznych poruszono szereg istotnych dla konsumentów miodów kwestii. Część merytoryczna i praktyczna odbywała się w formie wystawienniczej ,prezentacji sprzętu pszczelarskiego, akcesoriów, ula pokazowego i degustacji wszelakiej gamy miodów. Przyjęta przez organizatorów formuła była ze wszech miar udana i pożyteczna dla wszystkich jej uczestników,
a szczególnie dla osób zainteresowanych zdrowym i świadomym odżywianiem.